logo

Чт, 06 07 2017 08:24

СУПЕРСМАРТФОН: ЧОМУ ЗА 10 РОКІВ ТАК І НЕ СТВОРЕНИЙ

Доктор Немо, Radio Lemberg, 06.07.2017

 

У травні 2007 року, за кілька тижнів до презентації Apple iPhone, лідер компанії Palm, Джеф Гокінз, вийшов на сцену на конференції All Things D і представив новий Gizmo: "мобільний супутник", який з'єднаний із вашим телефоном. Він не мав кнопок чи підсвітки, важив менше, ніж будь-який ноутбук на ринку, і ви могли відкрити його одним пальцем. Вам ніколи не довелося б чекати його завантаження, а акумулятор тримав цілий день. Він виглядав як ноутбук, але працював як телефон. Його називали Foleo. Аксесуар за 500 доларів був трохи більшим, ніж екран та клавіатура, з дешевим процесором і невеличкою пам'яттю; Він отримав всі свої дані та зв'язок від Treo в кишені Гокінза. 

 

Гокінз відзначав, що на обдумування концепції Foleo у нього пішло п'ять років, а поштовхом до початку роздумів став той факт, що незважаючи на прагнення смартфонів захопити світ, користувачам як і раніше потрібні великі монітори і повноцінні клавіатури.

 

«Смартфон - дійсно працює як комп'ютер», - розповідав Гокінз присутнім на конференції, - «але іноді користувачам все-таки потрібно розглядати деякі документи в широкоформатному дозволі».

 

Гокінз прекрасно усвідомлював те, що, в кінцевому підсумку, процесора, пам'яті, графічних можливостей смартфона буде цілком достатньо для того, щоб задовольняти запитам користувача нарівні з ноутбуком. Так навіщо тоді платити за одне і те ж двічі? Справа в тому, що Гокінз представляв розроблений його компанією девайс Foleo як розгорнуту, відкриту систему, що працює під управлінням Linux і здатну підтримувати підключення будь-якого телефону. Palm навіть планував забезпечити підтримку підготовлюваного до виходу iPhone, який, на думку фахівців компанії, був неповноцінним без апаратної клавіатури. 

 

PalmFoleo

 

А ще Foleo став причиною деякого пожвавлення серед користувачів, хоча коштував дорого і не відрізнявся особливим набором функцій, крім серфінгу в інтернеті і відправки email. На жаль, ґаджет так і не отримав шансу проявити себе: незабаром після презентації в Palm змінилося керівництво. Нові боси відмовилися від продукту, навіть не почавши його продажу.

  

Нове життя старої ідеї

 

Навіть через десятиліття після презентації Foleo, багато компаній і розробники все ще вірять в ідею, яку повинен був втілити цей ґаджет. Нинішнє покоління людей заходить в мережу, не потребуючи традиційних комп'ютерів або навіть не маючи досвіду поводження з ними. А значить, їх можуть зацікавити недорогі клавіатура і дисплей, які будуть підключатися до всемогутнього смартфону. Існує й інша точка зору про те, що спроби об'єднання ноутбука і смартфтона - це марна трата інженерних зусиль. Але кілька людей дотримуються думки, що насправді проблема криється зовсім в іншому. Нам потрібно позбутися кордонів між ґаджетами і забезпечити їх спільну роботу. Основна мета - перетворити кожен монітор, клавіатуру або поверхню в пристрій, який потрібно тут і зараз.

 

Після того, як Foleo зник, технологічні компанії одна за одною почали пробувати власні сили в створенні подібних адаптуємих пристроїв. Наприклад, Asus створив цілу лінійку комплектуючих Padfone, що включала в себе телефони, які перетворювалися в планшети та планшети, які могли ставати ноутбуками. Microsoft розробила Continuum - функцію, що дозволяє підключати до смартфону клавіатуру і монітор, а компанія Canonical залучила понад $ 12 млн інвестицій на створення проекту Ubuntu Edge, який обіцяє об'єднати комп'ютер і смартфон в одному пристрої. Сприятливим середовищем для створення (як, втім, і згортання) таких проектів є Kickstarter. Нещодавно Samsung зробив ключовою особливістю своїх смартфонів Galaxy S8 можливість їх підключення до монітора, клавіатури і миші через спеціальну платформу DeX. Apple, в свою чергу, подав заявку на отримання патенту для пристрою, що застосовується з метою розширення спектру корисних функцій портативних комп'ютерних пристроїв.

 

Smartphone

 

Тим не менш, до цих пір всі подібні спроби, так чи інакше, закінчувалися десь між неясністю і провалом. Протягом довгого часу основна проблема полягала в недостатньому розвитку технологій - чіпи не мали потрібної потужності. В результаті, підключення смартфона до док-станції і використання його в якості ноутбука відразу знижувало можливості застосування девайса як телефону. Сьогодні, завдяки надшвидкій бездротовій технології WiGig і мобільним процесорам, порівнянним за швидкістю з ноутбуками, підключення смартфона до монітора стало простим і не вимагає використання кабелів. Але великою проблемою залишається програмне забезпечення, яке дозволить додаткам коректно взаємодіяти через різні інтерфейси і форм-фактори. Але завдяки таким компаніям, як Jide і Andromium, які працюють над адаптацією Android до виконання таких завдань, навіть ці складності отримують рішення.

 

Єдиний пристрій 

 

Разом з тим, актуальним залишається питання - наскільки хороша ідея об'єднання ґаджетів?

 

Концепція телефону, здатного підключатися до монітора або клавіатурі, заснована на уявленні, що смартфони занадто малі для виконання серйозних завдань. Але чи відповідає це (і взагалі чи відповідало колись) дійсності? Створення програмного забезпечення на зразок Windows або MacOS для смартфонів більше схоже на спроби розробити безпілотний автомобіль з механічною коробкою передач або перетворити Snapchat в поштовий клієнт. У нинішнього покоління користувачів немає досвіду використання правої кнопки миші, вони не проти набирати текст на сенсорному екрані і, скоріше, хочуть отримати доступ до фільтрів камери і голосовим помічникам, ніж до QWERTY-клавіатурі або функціональних клавіш.

 

keyboard2

 

СЕО компанії Canonical Марк Шаттлворт впевнений, що клавіатура і миша все ще залишаються актуальними. Свого часу телевізори не стали причиною зникнення радіо, а тач-скріни не вб'ють ноутбуки. В кінцевому підсумку, головною метою спільної роботи всіх пристроїв є те, що ми зможемо використовувати будь-які ґаджети, які захочемо.

 

gaming gamers accesorios

 

У той же час, наявність клавіатури і миші - це тільки одна сторона обговорення так званих комбінованих ґаджетів. За словами Шаттлворта, Canonical, під час проведення досліджень при розробці Ubuntu Edge, з'ясувала, що найбільшою проблемою для користувачів є дублювання інформації. Ніхто не хоче логінитися в пошті з різних девайсів по кілька разів, синхронізувати контакти або шукати файли на всіх своїх ґаджетах. Користувачам сьогодні не так потрібен телефон, як надійний спосіб ідентифікації та отримання доступу до своїх даних.

 

gadget2

 

Саме в цьому і криється революційність ідеї про взаємодіючі ґаджети. 

 

У довготерміновій перспективі, зовсім не йдеться про ноутбуки і телефони. Щоб зрозуміти задум, досить переглянути один з епізодів рімейка фільму «Згадати все» (Total Recall), в якому героїня Кейт Бекінсейл кладе руку на машину і миттєво активує вікно відеорозмови. Якщо коротко, то користувачі зможуть носити будь-який ґаджет, будь-то телефон, годинник, кулон або навіть імплантант в долоні, і використовувати його для анімації екрану на будь-якій поверхні.

 

Таку ідею Ікбал Аршад, колишній керівник відділу розробки продуктів компанії Motorola, мав на увазі, коли його команда розгорнула проект створення телефону під назвою Atrix (відео нижче). 

 

Це сталося в 2009 році, коли нові двоядерні процесори Nvidia стали сенсацією завдяки своїй можливості виконувати два завдання одночасно. Аршад хотів створити ґаджет, який буде більш продуктивним. Розглядалися кілька варіантів для майбутнього устрою - планшет і телефон, але Аршад більше схилявся саме до телефону, який зможе синхронізуватися з іншими пристроями. Artrix, який підключався до схожого на Foleo пристрою під назвою Lapdock, працював як ноутбук під керуванням нового програмного забезпечення Webtop.

 

Ґаджет міг похвалитися непоганим потенціалом, але так і не злетів - Lapdock коштував дорого ($ 500), а софт Webtop мав обмежений функціонал. 

 

Крім того, незабаром Google купив Motorola і закрив цей проект, оскільки вже працював над Chrome OS і Android, а тому не потребував іншій платформі.

 

Але Аршад ніколи переставав думати про те, у що міг би перетворитися Atrix. Він спостерігав за тим, як користувачі перестали зберігати інформацію на своїх телефонах і почали стрім абсолютно все - від фільмів на Netflix до файлів в Dropbox.

 

З огляду на напрямок розвитку технологій, Аршад вважав, що користувачам дійсно потрібно постійно мати під рукою інтернет. Телефон, за його словами, перетворюється в обчислювальну платформу: вся необхідна інформація зберігається або в хмарі, або в самому пристрої, і користувач повинен мати можливість вивести її на будь-який екран, аж до шматка звичайного скла.

 

wigig

 

Примітивні версії такої функціональної сумісності вже існують. Наприклад, той же смартфон, що працює під управлінням Android, об'єднує вашу електронну пошту, контакти та додатки. Якщо ви підключаєте навушники AirPods до iPhone, вони автоматично будуть працювати з вашим iPad і Mac. Google працює над способами уніфікації Android і Chrome OS якщо не за допомогою «універсального заліза», то принаймні забезпечуючи доступність додатків і девайсів з усіх пристроїв. Функції Handoff і Сontinuity виконують ті ж завдання, але між iPhone і Mac.

 

Однак все пішло іншим шляхом. Обсяги ринку смартфонів досягли таких масштабів, що купити навіть найпотужніші чіпи та інші комплектуючі можна за найнижчими цінами. У світлі такого розвитку компанії почали розробляти все більше нових технологій. Можна очікувати, що скоро практично всі речі в вашому домі зможуть взаємодіяти один з одним і виконувати всередині себе повний цикл операцій. Ідея про те, що всім має управляти один комп'ютер, неактуальна - скоро ми зможемо курувати десятками, якщо не сотнями комп'ютерів одним девайсом.

 

Одним словом, сьогодні, коли ґаджети стали досить дешевими, все, що потрібно їх власникам - це змусити пристрої працювати разом. Забезпечити таке можливо завдяки сервісу, який без проблем буде функціонувати на різних девайсах. І запускатися за допомогою штучного інтелекту. 

 

Це може виглядати наступним чином: включення комп'ютера активує фронтальну камеру, яка ідентифікує користувача і збирає інформацію про останні зміни в додатках, що використовувалися на телефоні. У разі, якщо користувач звертається до голосового помічника і питає поради щодо вибору вина, система вже точно знає його переваги і історію переглядів рецептів на iPad, а, в разі простого підключення гарнітури, миттєво персоналізує аватар, проводить необхідні настройки і запускає гру саме з того місця, на якому користувач зупинився в минулий раз. Так чи інакше, щось повинно об'єднати всі ці системи і зробити їх доступними в будь-якому місці. Для цього зовсім не потрібні ґаджети, тому що вони всюди. 

 

Для цього достатньо просто залогінитися.

 

Джерело Wired.com

 

Схоже в даній категорії: « Попередня Статті Наступна »

ВСІ СТАТТІ ЗА МІСЯЦЬ

Автори та ресурси

Архів статтей

Radio Lemberg

tw fb

 Radio Lemberg  ©  2016-2017

kaddirect