logo

Sunday, 20 November 2016 08:30

КІНОТРОН - ВИСТАВКА НЕВТІЛЕНОЇ ІДЕЇ

Доктор Немо,RadioLemberg,20.11.2016

Сьогодення стає дуже цікавим, майбутнє захоплюючим, а от на минуле й не залишається часу. Потенційна розумова потуга людини зростає, обростає базою даних та технологіями, і в цьому парадокс. Оскільки розпорошені поверхневі знання та вміння в усіх галузях не дозволяють концентруватися в монотематиці і видати творчий суперзаряд. Три знакових особи, які бачили далі, розуміли більше, мали потужний мозковий апарат синтезу змістів. Вже немає Станіслава Лема, а благодатні теми продовжують розвивати в кіно після Соляріса (Матриця, загадкова історія Бенджаміна Баттона…), Фелікса Соболєва (ідеї його фільмів перегукуються з проектом Венера та Дух Часу) та Віктора Глушкова (його ідея “+, 0, –,“ в передачі даних а не 1-0 лиш тепер актуалізується в пошуку ефективного кодування квантових комп’ютерів). Щиро кажучи проблема вже не в розумінні глибших контекстів, а важкості привчити наступні покоління читати, просто багато читати, відклавши комп'ютер. А вже на цій базі додавати барви та динаміку з кіно. Лиш в книжковому першоджерелі є повний об’єм матеріалу, який режисер окраює обернено- пропорційно своєму розвитку. Отож піднімаємо освітній рівень, як свій так і оточення.

Ідемо на лекцію 20 листопада 2016, 19:00, сподіваємося що буде викладена в неті для тих хто не з Києва. Відвідуємо Кінотрон - Виставку невтіленої ідеї. Потім дискутуємо «За кулісами мрії: вразлива праця як модус сучасності», там же, в середу, 23 листопада, о 19:00

 

КОЛИ ЗНИКАЮТЬ БАР'ЄРИ:
Станіслав Лем, Фелікс Соболєв та Віктор Глушков

Лекція Світлани Матвієнко

Неділя, 20 листопада 2016, 19:00
Київ,Центр візуальної культури (вул. Глибочицька, 44)


Лекція в рамках виставки “Кінотрон” простежує ідейну взаємодію трьох ключових фігур епохи науково-технічної революції в країнах соцтабору: письменника-фантаста Станіслава Лема, кінорежисера Фелікса Соболєва та засновника київського Інституту кібернетики Віктора Глушкова. Їх об’єднує інтерес до кібернетики як науки про комунікацію, управління та контроль над складними системами, а також як швидкого способу досягнення економічного, мистецького та наукового прогресу.

Водночас, кіно-роботи Соболєва демонструють неабияку тривогу з приводу швидкостей озброєння та автоматизації війни, яка досягла планетарного масштабу. Фільми Соболєва часто витриманi в рамках наративу Холодної війни, що дозволяє йому перекласти відповідальність на уявного ворога. Однак, коли він звертається до проблеми людства чи людини як збірного поняття, стає зрозуміло, що межа між “ними” і “нами” зникає, aдже єдиний спосіб мати справу із новим типом кібернетичного ворога, який виникає під час Другої світової – це стати ним, прийнявши його правила гри, всотавши його бажання, адаптувавшись до його повeдінки.

Світлана Матвієнко – дослідниця медіа (PhD з історії та філософії технологій й інформаційної теорії, Університет Західного Онтаріо, 2015; та PhD з критичної теорії й теорії кіно та медіа, Університет Міссурі, 2011). Викладає на факультеті інформації та медіа-досліджень в Університетi Західного Онтаріо. Вона є співредакторкою (разом із Полом Д. Міллером) книги TheImaginaryApp (MITPress, 2014), збірки досліджень про мобільні додатки та cloudcomputing. Її наукові інтереси включають паралельні історії кібернетики та психоаналізу, явище користувача-співучасника (complicituser) та медійнy археологію інформаційної війни. Останні публікації: Interpassive User: Complicity and the Returns of Cybernetics (Fibreculture Journal 25,“Apps and Affect”) та Cinema for A Missing People: Gilles Deleuze’s Crystal Image and Alexander Dovzhenko’s Zvenyhora. На разі вона працює над книгою (у спів-авторстві з Ніком Даєр-Візефордом) “Інформаційні війни і персоналізований Інтернет”. Виставка відбувається в рамках виставки “Кінотрон”, що відкриється в Центрі візуальної культури 19 листопада о 19:00 і триватиме до 25 грудня. Виставка “Кінотрон” уперше представить публіці маловідоме, але унікальне явище з історії українського кіно. Йдеться про експериментальні пошуки представників “київської школи наукового кіно”, що виникла в 1960-х роках навколо видатного кінорежисера Фелікса Соболєва. Його фільми “Сім кроків за горизонт”, “Я та інші” тощо чи не вперше продемонстрували, що наукове кіно може здобути популярність у масового глядача, створюючи при цьому експериментальний синтез науки та мистецтва. Втім, переважна більшість новаторських ідей Соболєва та його послідовників не була втілена.

Концепція виставки: Олексій Радинський Дослідницька група проекту: Руслана Козієнко, Сергій Климко, Олексій Радинський Архітектор виставки: Олександр Бурлака

Вхід вільний. Години роботи виставки: 14:00 – 20:00 у будні, 12:00 – 20:00 у вихідні. В понеділок виставка не працює.

Виставка відбувається за сприяння Міністерства культури та народної спадщини Польщі.

Основний партнер проекту: Національний центр Олександра Довженка

Партнери: Музей сучасного мистецтва у Варшаві, Міжнародний кінофестиваль документального кіно про права людини DocudaysUA

Організатор: Центр візуальної культури, KrytykaPolityczna

 

Схоже в даній категорії: « PREVIOUS Статті NEXT »

100 LATEST ARTICLES

AUTHORS & RESOURCES

Archive of articles